Nosné vidlice

FEM-I.T.A nosnost vzv norma H6 H4 H5 rozměr WxT
 1  0-999kg  1A 76   331  306  80x35mm
 1  0-999kg  1B  114  331  306  80x35mm
 2  1000-1500kg  2A  76  407  382  80x40mm
 2 1000-1500kg   2B  152  407  382  100x32mm
 2  1000-1500kg  2B  152  407  382  100x35mm
 2  1000-1500kg  2B  152  407  382  100x40mm
 2  1800-2000kg  2A  76  407  382  100x40mm
 2  1800-2000kg  2B  152  407  382  100x45mm
 2  1800-2000kg  2B  152  407  382  120x40mm
 2  2200-2500kg  2A  76  407  382  100x45mm
 2  2200-2500kg  2B  152  407  382  125x40mm
 2  2200-2500kg  2B  152  407  382  125x45mm
 3 2800-3500kg   3A  76  508  477  100x45m
 3 2800-3500kg   3B  203  508  477  100x50mm
 3  2800-3500kg  3B  203  508  477  125x45mm
 3  3500-4999kg  3A  76  508  477  125x50mm
 3 3500-4999kg   3B  203  508  477  130x60mm
 3  3500-4999kg  3B  203  508  477  150x50mm
 4  5000-9000kg  4A  127  635  598  130x60mm
 4  5000-9000kg  4B  254  635  598  150x60mm
 4  5000-9000kg  4B  254  635  598  150x70mm

 

NĚCO O NOSNÝCH VIDLICÍCH A JEJICH KONTROLÁCH

Nosné vidlice patří k nejvíce namáhané skupině vysokozdvižného vozíku.

Z praxe se často sektáváme s jejich špatným stavem a nevhodným používání .

Podmínky pro jejich provoz jsou: ČSN ISO 5057, čl5, ČSN 268901 , ČSN ISO 3691, ČSN EN 1726-1, ČSN EN 1551.

Vidlice nesmí mít jakákoliv poškození, vady, deformace, otvory apod.

Zvláštní pozornost je potřeba věnovat patě vidlic, hornímu a dolnímu závěsu (patky) včetně jejich připevnění k dříku. Nosnost vidlice musí odpovídat nosnosti vozíku ( může být vyšší -ne nižší). Rozdíl ve výšce špiček vidlic nesmí překročit 3% délky hrotu nebo doporučení výrobce.

Polohovací pojistky ramen vidlice, pokud na nich původně byly, musí plnit svoji funkci.

Je-li hrot nebo pata, tj. jejich tloušťka zeslabena na 90% původní tlouštky ( otěr 10%), nebo na minimum tloušťky stanovené výrobcem - vidlice musí být vyřazena z provozu.

Závěsy ramen vidlice ( patky ) se musí pravidelně kontrolovat - podpěrná ploška horní patky a opěrná ploška dolní patky se kontrolují na opotřebení, otlačení ( rozdrcení ) a jiné deformace. Jsou - li tyto defekty takového rozsahu, že vzniká nadměrná vůle mezi vidlicí a zvedací deskou, musí být vidlice vyřazena z provozu.

ROVNĚŽ JE POTŘEBA VĚNOVAT POZORNOST ZVEDACÍ DESCE  JAK ZÁKLADNÍ NEBO PŘÍDAVNÉ - např. u zavěšených přídavných zařízení - boční posuvy apod.

PŘI ZJIŠTĚNÝCH ZÁVADÁCH NA NOSNÝCH VIDLICÍCH DOPORUČUJEME TYTO OKAMŽITĚ VYMĚNIT ZA NOVÉ A PŘEDEJÍT ZÁVAŽNÝM ŠKODÁM NA MATERIÁLU A PRACOVNÍM ÚRAZŮM.

Přihlášení