Sněhová radlice - popis a návod k obsluze a údržbě
Popis a návod k obsluze a údržbě SR1400,SR 1500

Sněhová radlice SR 1400, SR 1500 je přídavné zařízení pro vysokozdvižné vozíky určené k zimní údržbě vozovek, parkovišť, volných skladovacích ploch a dalších rovných a zpěvněných povrchů převážně ve vnitropodnikové dopravě firem. Vyznačuje se jednoduchou obsluhou, vysokým výkonem a svou pevností ( silnostěnný materiál doplněný výztuhami - A , B v nejvíce namáhaných místech ).
Tento délkový rozměr 1400 nebo 1500mm je doporučen pro převážnou většinu vysokozdvižných vozíků do celkové nosnosti 3000kg a šířky vozíku do max. 1200mm.
Upozornění: pro vysokozdvižné vozíky ( dále jen vzv ) s automatickou převodovkou ( hydrodynamickým měničem ) doporučujeme:
- nepoužívat příliš velkou délku radlice - pro optimální zatížení v tahu
- nevjíždět do hlubokého sněhu a zabránit tak prokluzování kol hnací nápravy
- nevjíždět na málo zpevněné plochy a zabránit tak prokluzu kol hnací nápravy
- dodržvovat předepsané intervaly výměn převodového oleje
- udržovat v čistotě a průchodnosti chladící lamely vodního chladiče ( pokud má stroj kombinovaný chladič voda/olej).
- používat sněhové řetězy pro průmyslová kola - u hnací nápravy
POZOR!!!!!
V důsledku prokluzu kol hnací nápravy dochází k výraznému nárustu tření mechnických dílů převodovky a tím k přehřívání převodového oleje a jeho degradaci. Tyto díly při velké tepelné námaze trpí deformacemi. Tím pak dojde k předčasnému opotřebení lamel spojek a ztrátě provozní účinnosti a hnací síly převodovky.
Postup při práci s přídavným zařízením :
Radlici máme uloženou na rovném ( vodorovném místě ), podepřenou podpěrnou patkou, tak abychom na pluh najížděli nosnými vidlicemi v kolmé pozici vůči vozovce. Nosnými vidlicemi zajedeme až se pata vidle dotkne profilu přídavného zařízení. Pomocí dvou aretačních šrobů M20(D) pak zajistíme návleky pluhu pevně k nosným vidlicím. Radlici pozvedneme a upravíme sklon k povrchu mírným nakloněním věže vpřed a položíme pluh gumovým břitem na vozovku.
Sněhouvou vrstvu odhrňujeme od středu ke kraji pravé strany postupně, nenajíždíme do hlubokých závějí a pracujeme s ohledem na tažnou sílu stroje.
Pro lepší a pohodlnější práci doporučujeme hnací nápravu vzv vybavit sněhovými řetězy pro průmyslová kola.
Důkladně poučte pracovníky s obsluhou stroje.
Údržba a posezónní uskladnění :
- Před každou zimní sezónou kontrolujeme dotažení šroubů přední lišty M10
- Kontrola a promazání aretačních šroubů M20 (D)
- Kontrola a promazání dráhy podpěrné patky (E) a aretačního šroubu M12 (F)
Po každé zimní sezoně :
- zbavit zařízení zbytků posypových materiálů a solí oplachem
- opravit poškozený a odřený lak
- obnovit poškozené výstražné značení
- zařízení uložte na místo chráněné proti povětrnostním vlivům
![]() |
![]() |