Sněhová radlice - popis a návod k obsluze a údržbě

Popis a návod k obsluze a údržbě SR1400,SR 1500

Popis a návod k obsluze a údržbě SR1400,SR 1500

Sněhová radlice SR 1400, SR 1500 je přídavné zařízení pro vysokozdvižné vozíky určené k zimní údržbě vozovek, parkovišť, volných skladovacích ploch a dalších rovných a zpěvněných povrchů převážně ve vnitropodnikové dopravě firem. Vyznačuje se jednoduchou obsluhou, vysokým výkonem a svou pevností ( silnostěnný materiál  doplněný výztuhami - A , B v nejvíce namáhaných místech ).

 

Tento délkový rozměr 1400 nebo 1500mm je doporučen pro převážnou většinu vysokozdvižných vozíků do celkové nosnosti 3000kg a šířky vozíku do max. 1200mm.

 

Upozornění: pro vysokozdvižné vozíky ( dále jen vzv ) s automatickou převodovkou ( hydrodynamickým měničem ) doporučujeme:

 

  • nepoužívat příliš velkou délku radlice - pro optimální zatížení v tahu
  • nevjíždět do hlubokého sněhu a zabránit tak prokluzování kol hnací nápravy
  • nevjíždět na málo zpevněné plochy a zabránit tak prokluzu kol hnací nápravy
  • dodržvovat předepsané intervaly výměn převodového oleje
  • udržovat v čistotě a průchodnosti chladící lamely vodního chladiče ( pokud má stroj kombinovaný chladič voda/olej).
  • používat sněhové řetězy pro průmyslová kola - u hnací nápravy

 

POZOR!!!!!

V důsledku prokluzu kol hnací nápravy dochází k výraznému nárustu tření  mechnických dílů převodovky a tím k přehřívání převodového oleje a jeho degradaci. Tyto díly při velké tepelné námaze trpí deformacemi.  Tím pak dojde k předčasnému opotřebení lamel spojek a ztrátě provozní účinnosti a hnací síly převodovky.

 

Postup při práci s přídavným zařízením :

Radlici máme uloženou na rovném ( vodorovném místě ), podepřenou podpěrnou patkou, tak abychom na pluh najížděli nosnými vidlicemi v kolmé pozici vůči vozovce. Nosnými vidlicemi zajedeme až se pata vidle dotkne profilu přídavného zařízení. Pomocí dvou aretačních šrobů  M20(D) pak zajistíme návleky pluhu pevně k nosným vidlicím. Radlici pozvedneme a upravíme sklon k povrchu mírným nakloněním věže vpřed a položíme pluh gumovým břitem na vozovku.

 

Sněhouvou vrstvu odhrňujeme od středu ke kraji pravé strany  postupně, nenajíždíme do hlubokých závějí a pracujeme s ohledem na tažnou sílu stroje.

 

Pro lepší a pohodlnější práci  doporučujeme hnací nápravu vzv vybavit sněhovými řetězy pro průmyslová kola.

 

Důkladně poučte pracovníky s obsluhou stroje.

 

Údržba a posezónní uskladnění :

  • Před každou zimní sezónou kontrolujeme dotažení šroubů přední lišty  M10
  • Kontrola a promazání aretačních šroubů M20 (D)
  • Kontrola a promazání dráhy podpěrné patky (E) a aretačního šroubu M12 (F)

 

Po každé zimní sezoně :

  • zbavit zařízení zbytků posypových materiálů a solí oplachem
  • opravit poškozený a odřený lak
  • obnovit poškozené výstražné značení
  • zařízení uložte na místo chráněné proti povětrnostním vlivům
sněhové radlice, sněhový pluh   sněhové radlice, sněhový pluh

Přihlášení